Bukowszky naplója

With the moonlight to guide you Feel the joy of being alive The day that you stop running Is the day that you arrive --- Tessék nyugodtan lejjebb tekerni és olvasgatni - attól még lehet aktuális és érdekes valami, mert nem ma reggel írtam :) (sőt)

Friss topikok

  • kovászosUbukla: Gyanítom Bukinak végre megjött 10 év után az esze és leesett a tantusz hogy az elején elbaszta mik... (2011.06.02. 23:48) mehetünk vissza a balettbe ugrálni, juhéé
  • mErzsébet: Ez egy utószó ,figyelj ,ha alacsonyról nézed a tájat ,már nem olyan szép. (2011.02.13. 07:50) hol a sor vége?
  • mErzsébet: Ahol még vodka sincs. (2011.02.13. 07:46) költözés előtt
  • mErzsébet: @MHSZ: Üdv . Néked. Ugrottam 2e.ről ,álmaim visszajárnak oda ,a szép és gyönyörű érzésekhez ,ó de ... (2011.02.13. 07:45) Ki ad szárnyakat vágyaimnak?
  • mErzsébet: Hú ,most érten ide ..miről maradtam le? (2011.02.13. 07:42) A vesémbe láttok

Linkblog

2010.08.23. 15:03 Bukowszky

hol a sor vége?

Azt hiszem igaza van azoknak, akik lebeszéltek arról, hogy úgy tiltakozzam az úgynevezett szakmámban folyó gennyes dolgok ellen, hogy nem veszem át a diplomámat. Valahol ezzel ugyanis nem őket, hanem magamat köpném arcon. Mondjuk ez rendben is van, csak ugye ott van még az a néhány ember is, akik azért a maguk módján támogatták holdkóros álmaim megvalósítását. Meg kell becsülnöm őket, nagyon kevesen vannak. És meg kell becsülni a munkát, azt a kurva munkát, az erőfeszítést, a lemondásokat, meg a sok szarságot, ami történt közben, a romokat magam körül. A legszebb virágok néha a törmelék alól nőnek ki.  

Igyekszem megbecsülni a mögötte lévő munkát, amely valóban nem kevés, és a sok sumákolóval szemben mondjuk én tényleg őszintén odaállhatok a tükör elé, és kimondhatom, hogy ugyan sokmindent elkúrtam, de amit elértem, azért tényleg megdolgoztam: tisztességesen és tökegyedül. A gond csak az, hogy semmiféle klubot
nem látok, ahova ezáltal bebocsáttatást nyertem volna, nem látok ajtókat, nem látom a sort, amelynek ezer örömmel beállnék a VÉGÉRE, türelemmel és alázattal kivárni a magam sorát, csak látok vagy száz embert egy fal előtt, és azt, hogy itt mindenki mindenkinek ellensége és ilyen helyzetben mi sem természetesebb annál, hogy a lehető leggusztustalabb folyamatok indulnak be.. és kicsit kevésnek érzem magam ahhoz, hogy ebben sikerrel részt vegyek.

A röhej az egészben az, hogy pocsékabb pilóta vagyok most, mint két éve, friss IR és multiengine képzés után. Mi történt azóta? Megtanultam sok száz oldalnyi marhaságot, képletet, levezetést, ábrát és diagramot, amely 90%-ára egy hónap múlva egyáltalán nem fogok emlékezni.. van egy papírom, amit a repülésen kívül mindenki csak megmosolyog, a repülésben meg simán leszarják, ha nincs mellé csatolva egy jó családfa. És közben elfelejtettem azt a keveset is a lényegből, a repülésből, amit valaha tudtam. Van DA-42-es típusom, de már be sem tudnám indítani. Van IR-em, de két éve nem tekertem holdingot és nem láttam ILS-t.. na ez a szívás. Ezen megpróbálok változtatni.. csak még
nem tudom hogyan. Basszus, most minden évben csináljam újra és újra és újra ezeket a képzéseket, amíg ki nem hullik a hajam? Erre nagyon prózai módon egyszerűen nincs pénzem. Hogy mennyi kedvem van, vagy nincs, az mindegy is.

13 komment

Címkék: repülés állás álláskeresés átverés malév boeing airbus csalódás wizzair pilóta dilettáns kilátástalanság reménytelenség hiábavalóság nyíregyházi főiskola nepotizmus urambátyám ország inkompetens


A bejegyzés trackback címe:

http://bukowszky.blog.hu/api/trackback/id/tr712241372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Gilingala 2010.09.09. 08:12:26

Szia,
most olvastam a HVG legfrissebb cikkét, és rögtön Te jutottál eszembe. Talán érdekes lehet a cikkben írtak:
hvg.hu/gazdasag/20100907_legikozlekedes_pilota_hiany#utm_source=hvg_top&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter2010_09_08&utm_content=top4

Nagyon szurkolunk neked, már régóta olvaslak, hihetetlenül méltánytalannak tartom, ami körülötted/veled történik.
üdv, Gilingala

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.09.09. 08:41:30

köszi! régebben, éveken át minden héten a-tól z-ig elolvastam a hvg-t, de aztán kiábrándultam belőle, így egy jó ideje már nem volt a kezemben. Mindenesetre ezt a cikket most megnézem! köszi!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.09.10. 11:55:30

azért ez is érdekes: hvg.hu/vilag/20100303_hamis_papirok_pilota

egyszerűen döbbenetes és felfoghatatlan, hogy ezt hogy csinálta az ürge. hihetetlen.

Lova 2010.11.09. 23:05:45

Ennyi oraval nem vesznek fel sehova.
Nem gondolkodtal meg rajta, hogy kimenj afrikaba bushpilotnak? Ket ev alatt meglenne a 2000-3000 ora es mehetnel barmelyik legitarsasaghoz.
Van egy magyar gyerek Namibiaban, ugyanezt csinalja, o is csak orat gyujt, aztan jon vissza pilotanak.
Itt a blogja, erdekes olvasmany:
maunpilot.blogspot.com/
Talan meg ismered is, Csanadnak hivjak.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.11.10. 09:34:39

@Lova: igen ismerem és igen gondoltam erre én is, de egyelőre fontosabbnak tartom az egyetem bejezését, mint folyamatosan az életemet kockára tenni a levegőben és a földön is pár száz óra VFR időért egy szakadt Cessnán. (a második diplomámért futok épp, ez talán még jó lesz valamire)

A fő ok meg az, hogy nem attól leszek jobb és alkalmasabb közforgalmi pilóta, mert van több ezer órám kisgépen. Nagyon is be lehet kerülni Európában légitársaságokhoz 300 órával is, még a válság kellős közepén is vettek fel ilyen kezdőket. Gondolom nem kell részleteznem, hogy mi jutatta be őket. Mindenesetre az bizonyos, hogy nem a tapasztalatuk hatalmas mennyisége.

Nem arról van szó, hogy nekem derogál elmenni Afrikába, nagyon is elmennék, de ez esetemben igencsak irracionális lenne. Buknám vele az egyetemet és mindent, és hiába lenne pár száz repült órával több beírva a logbookomba, semmire sem mennék vele, ha a nevem nincs beírva bizonyos döntéshozók telefonjába.. és nem attól fog bekerülni, hogy elmegyek megöletni magam a világ végére. De ha befejezem ezt az iskolát másfél év múlva és még mindig sehol semmi, akkor el fogok menni. Persze most erről úgy beszélünk, mintha ott garantáltan lenne munka, csak oda kellene menni - de ez persze baromira nincs így: nemcsak, hogy nem szívesen látják arrafelé a fehér embert, de legalább akkora szerencse kell ahhoz, hogy ott szóba álljanak velem, mint itt.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.11.10. 09:45:12

@Lova: Csanád blogját idézném: "The best way to get a job - make a good impression the people within the company - they do the hiring. We dont care on your hours, what you have flown, whether you have an Instrument rating or not( whats instrument flying anyway?? ) just get along"

hát igen. nézd, én tisztában vagyok vele, hogy nem keltek például ezzel a nyamvadt blogommal sem épp jó benyomást magamról a kollégákban, és az utóbbi időben erősen töröm a fejem azon, hogy ezen miként tudnék változtatni, de akárhogy nézzük, az, amit kategorikusan kijelentettél, miszerint "ennyi órával nem vesznek fel sehova" nem helytálló megállapítás.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.11.10. 09:47:18

@Bukowszky: és hogy visszakanyarodjak előző megjegyzéséemhez, ezzel az afrikai "whats instrument flying anyway?" hozzállással aligha csinálok Európában légitársasági karriert :)

Jurij Kakarin 2010.11.15. 12:58:26

@Bukowszky:
Nem tudom, hogy mennyire moderálhatóak ezek a megjegyzések, de ha nem tetszik neked a válaszom úgyis ki fogod innen törölni.
Miért írsz olyasmiről, amiről nincs fogalmad?
Pl. "folyamatosan az életemet kockára tenni a levegőben és a földön is pár száz óra VFR időért egy szakadt Cessnán." - ez gyakorlatilag úgy ahogy van nem igaz. Az itteni repülőgépek remek állapotúak és nagy részük remekül felszerelt. Baleset - katasztrófa - műszaki ookokból nem történt. Az, hogy némely pilóta társam szereti egy kicsit jobban megropogtatni a vasakat és ezért néha széthullanak az sajnos elkerülhetetlen.- Szerencsére ezt olyankor teszik amikor utas nélkül repülnek. A földön pedig éppenséggel nagyobb biztonságban érzem magam, mint Budapest belvárosában, vagy nota bene Debrecenben.

"nemcsak, hogy nem szívesen látják arrafelé a fehér embert, de legalább akkora szerencse kell ahhoz, hogy ott szóba álljanak velem, mint itt."
Ez is úgy ahogy van egy "marhaság kérlekszépen", ahogy Tuskó Hopkins mondaná. Nagyon szivesen látják a fehér embert. És nagyon is szóba állnak vele. És a cégeknél is ez a helyzet. Éppcsak bele kell illeni az itteni életformába. Naná, ezek kis közösségek, egy egy cég egy család, és ha valaki nem illik bele, akkor nem lehet vele együtt dolgozni. Márpedig itt kint a nagy büdösben éppenséggel nagyon fontos, hogy az emberek jól kijöjjönek egymással, mert néha szó szerint az életük múlik a másikon (de hát mi ez ha nem a Multi Crew egyfajta bozótváltozata?).

És változatlanul azt kell mondanom neked is, ha otthon nincsenek lehetőségek, akkor tessék felkerekedni és itt-a-hátam-közepe uzsgyí, soha vissza se nézz. Mert még a végén Mohamed is elment a hegyhez...

SzakadtCessnánÉletemetKockáztatóNiggerbérenc Namíbiából Tisztelettel

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.11.15. 14:10:37

@Jurij Kakarin: miért moderálnám ki? csak mert máshogy látod a dolgot? ne viccelj :) Örülök, hogy benéztél. Namíbia talán üdítő kivétel, de azért akárhogy nézzük, Afrika, úgy általában, nem egy életbiztosítás, ahogy az egész kontinensre vonatkozó baleseti statisztikákat sem igazán lehet egy napon emlegetni az európaival.. Ha Namíbiában, annál a konkrét cégnél, ahol vagy, jók a gépek, én annak nagyon orülök, annak meg még jobban, hogy azt mondod, hogy nem kell attól rettegni arrafelé, hogy mikor vágják el a torkod egy dollárért, vagy egyszerűen csak azért, mert fehér a bőröd színe.. akárhogy nézzük, akármilyen elfogult is vagy, ilyesmi sajnos előfordul a kontinensen nap mint nap. De ha te úgy látod, hogy konkrétan ott, ahol vagy minden oké, normálisan lehet élni és még repülni is lehet, akkor én már csak annyit kérnék, hogy áruld el, hogy hol van, mert mennék :)

Jurij Kakarin 2010.11.15. 21:55:16

Természetesen igazad van, csak amikor Afrikáról beszélünk az olyan mint Európa, nem lehet összehasonlítani Németországot vagy Ausztriát Magyarországgal vagy Romániával. Persze, közép Afrikában vannak barátságtalan országok, de kelet-afrikában (Tanzánia, Kenya és akármennyire hihetetlen ma már Uganda is) meg itt délen a helyzet éppenhogy elég rózsás. Nem kell attól félned, hogy bármi inzultus érne. Vagy nem jobban, mint Magyarországon.

Én Namíbiában, Swakopmundban vagyok. Ez a hely nekem azért is tetszett, mert a családomat is idehozhattam és ha én nem vagyok velük akkor is mászkálhatnak amerre csak akarnak. Inkábbb olyan mint egy pálmafás német városka...
De a biztonság része igaz Maun-ra is Botswanában, bár az családdal nem az igazi. Nem a közbiztonság miatt, hanem mert egy igazi porfészek, nagyon afrikaias, viszont imádják a fehéreket, nagyon jó tapasztalataim van az ottani feketékkel is.

Természetesen ezek sem a könnyen megszerezhető munkák. De mi könnyű, ha csak nem születünk bele... Viszont itt csak rajtad múlik. Persze elég sok pénz, elég sok idő és persze semmi sem garantált.

A repülés meg lehet, hogy nem éppen A320-asokkal vagy Boeingekkel folyik, de élvezetesebb, mint bármi más, ha csak egy kicsit is kormányrángatós hajlamú vagy. És, hogy mit ad ez a későbbi közforgalmi képességeidhez? Olyan mértékű problémamegoldó-képességet és helyzetfelismerő-képességet, amit máshol nem tudsz megtanulni. Bár ez csak az én szerény véleményem.

Kék eget

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.11.16. 08:34:04

@Jurij Kakarin: nézegettem képeket, valóban gyönyörű hely, a blogodban lévő képektől pedig egyenesen el vagy alélva. Az miért van, hogy a wikipedia szerint 2009 vége óta be van zárva a Swakopmund Airport (FYSM)?

Jurij Kakarin 2010.11.16. 12:56:01

Mert unlicensec airfield-ként működik. Annó jó afrikai szokás szerint nyomtak egy betoncsíkot és azt mondták, hogy az a RWY. Persze se alapok se semmi, úgyhogy kevéske év alatt nagy betondarabok szakadtak fel belőle. Most le van túrva a régire keresztben egy 17/35-ös irányú 960 méteres csík, jó kavicsos és azt használjuk (google earth-ön jól látszik).
2009 tájt meghalt a reptér tulaja és azóta folyik a hercehurca a namíbiai kormány és az új tulaj között, hogy mégis kié is a reptér, ezért, bár Namíbia 2-ik legforgalmasabb reptere - repülőgép mozgás szempontjából - gyakorlatilag nincsenek engedélyei a működéshez. Se torony, se semmi. Unmanned and unlicensed. Ami pl. olyan szempontból vicces, hogy jönnek néha gépek és simán leszállnak a gurulóutakra, merthogy az egész úgyis csak egy sívó csalitos.

mErzsébet 2011.02.13. 07:50:40

Ez egy utószó ,figyelj ,ha alacsonyról nézed a tájat ,már nem olyan szép.