Bukowszky naplója

With the moonlight to guide you Feel the joy of being alive The day that you stop running Is the day that you arrive --- Tessék nyugodtan lejjebb tekerni és olvasgatni - attól még lehet aktuális és érdekes valami, mert nem ma reggel írtam :) (sőt)

Friss topikok

  • kovászosUbukla: Gyanítom Bukinak végre megjött 10 év után az esze és leesett a tantusz hogy az elején elbaszta mik... (2011.06.02. 23:48) mehetünk vissza a balettbe ugrálni, juhéé
  • mErzsébet: Ez egy utószó ,figyelj ,ha alacsonyról nézed a tájat ,már nem olyan szép. (2011.02.13. 07:50) hol a sor vége?
  • mErzsébet: Ahol még vodka sincs. (2011.02.13. 07:46) költözés előtt
  • mErzsébet: @MHSZ: Üdv . Néked. Ugrottam 2e.ről ,álmaim visszajárnak oda ,a szép és gyönyörű érzésekhez ,ó de ... (2011.02.13. 07:45) Ki ad szárnyakat vágyaimnak?
  • mErzsébet: Hú ,most érten ide ..miről maradtam le? (2011.02.13. 07:42) A vesémbe láttok

Linkblog

2009.03.26. 09:42 Bukowszky

A bal vörös, a jobb zöld (középen meg fehér)

Sosem kívántam holmi meg nem értett zseni szerepében tetszelegni, ahogy sikertelennek sem vallottam magam. (nem nagyon szoktam ezt a kifejezést használni) Bár az tény, hogy nem tekintem semmilyen értelemben példának a ma Magyarországon sikeresnek tartott embereket. A naaaagy sikerhez és boldogsághoz (hahh) vezető út közben egyszerűen feltettem magamnak a nagy kérdést, miszerint mit csinálnék akkor, ha semmit sem kellene csinálnom, és azt választottam. Időközben egyre magasabbra emelkedett a feltétele annak, hogy egyáltalán belépjek ebbe a kis klubba, és való igaz, hogy néha úgy érzem, mintha egy egyre távolodó vonat után futnék, botladozva a talpfák között. A nagy kitérőkön már azt hiszem túl vagyok. És most már sokkal többet akarok.

Hogy eltévedt ember lennék? A társadalom részéről tény, hogy nulla visszajelzést kapok létezésem értékét illetően, de egy ilyen eltévedt társadalom züllött értékrendje nem is érdekelt sohasem. (Ennek felismeréséből nem következik automatikusan az, hogy magamat különbnek tartanám. Csak másnak.) És persze, hogy pocsék azt látni, hogy egykori csoporttársaim, barátaim már mind dr-rel meg Dr-rel a nevük előtt parádéznak a sikerben :).. (egy frászt parádéznak amúgy, ugyanúgy küzdenek a mindennapi túlélésért, mint bárki más és legkevésbé sem boldogok, vagy ha mégis, nem emiatt)

Egyáltalán nem megyek én mindennel és mindenkivel szemben, sőt, de nem egyszerű ebben a volt diktatúra beidegződéseivel vergődő vadkapitalista rendszerben olyanokkal versenyezni, akik nem tartják be (az amúgy sok esetben ostobán rosszindulatú) szabályokat. Csakhogy pünkösdi királyság ez, szépen magától szét fog hullani, amikor már tényleg minden pozícióba alkalmatlanokat ültettek haveri alapon, és senki nem fog érteni ahhoz, ami a dolga lenne. Semmi túlzás nincs abban szerintem, hogy ma dilettáns, inkompetens ügyeskedők irányítanak majdnem mindent. (tiszteletem a kivételeknek, azért vannak, nagyra is tartom őket) Szélsőséges lenne azt mondani, hogy ez így nincs rendjén? Szélsőséges úgy látni, hogy ez az egész máris elkezdett szétesni? Szélsőséges azt mondani, hogy ezen változtatni kell, nem pedig megerőszakolva magamat, elvtelenül belekényszeríteni magam? Ugyan hova vezetne az? Meg nem értett zseni, egy maverick lennék, mert én ebben így nem kívánok részt venni? hm.. a fene tudja. Lehet. Csakhogy a világot nem a konformisták vitték előre. Sosem. Teljesen más kérdés, hogy most nem sok eszközöm van a változtatáshoz, de abban biztos vagyok, hogy nem vagyok egyedül. A kimondott és ki nem mondott szavakban rejlő erőt meg egy nőtől már megtanultam. De azt is, hogy fel kell ismerni a pillanatot, amikor mindegy, mit mondunk. 

Az, hogy a repülés a választott hivatásom, egy dolog. Nagyon komoly kompromisszumokra voltam eddig is képes ezért, és ezután is mindent megteszek a "sikerért", de megalkuvásra nem vagyok hajlandó; szeretnék közben ember maradni. Mondtak már ilyen páran, tudom, és néhányuknak sikerült is.. az ő gondolataik futnak programként bennem. Repülőgépet vezetni nagyszerű, embert próbáló dolog, és persze, szeretnék nagyon is helyt állni, a magam kis szintjén egész jól csinálom és szeretném a legmagasabb szinteken is. Nem érdekelnek a kiskapuk, nem létkérdés (még ha az is, akkor sem ismerem el :) ), hogy ezt csináljam, eleve azért kezdtem el, hogy kipróbáljam magam, hogy én a magam erejéből elérjek valamit, hogy reggel a tükörbe tudjak nézni. Segítséget persze lehet és kell is tudni kérni és el is kell tudni fogadni, de ne csak azért legyek az, ami, mert valakinek a valakije vagyok, akkor az egész semmit sem ér és na akkor lenne aztán tényleg hiábavaló az egész létezésem; teljesen függetlenül attól, hogy mennyire csinálom jól és hány nulla van a bankszámlám kivonatán. Nyugtáztam, hogy ez ma ebben a társadalomban így megy, de nehogy már én érezzem emiatt rosszul magam. Derűs nyugalommal várok és bízom abban, hogy a legsötétebb éjszaka után jön a legfényesebb hajnal.
 

14 komment

Címkék: repülés siker társadalom boldogság csalódás pilóta töprengés igazságtalanság reménytelenség hiábavalóság nepotizmus urambátyám ország meg nem értettség


A bejegyzés trackback címe:

https://bukowszky.blog.hu/api/trackback/id/tr511026430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klaymen (törölt) 2009.03.26. 16:31:10

BOJKOTT

Az EP választások bojkottja!

neverhood.blog.hu

nyugdíj 2009.03.31. 20:43:55

El a kezekkel a 13.havi nyugdíjtól!

nyugdijasokhoz.blog.hu/

NRG44 · http://althir.org 2009.04.01. 01:15:53

Melyik a kedvenc géped FSX-ben? Nekem az SR-71.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.04.02. 11:34:31

@NRG44: nagyon ritkán "repülök" a számítógép előtt ülve. Olyankor szoktam, amikor úgy érzem, felejtek, és fel szeretném kicsit frissíteni elsősorban az IFR-es dolgokat. Mindenféle érkezési, indulási eljárásokat gyakorolok, holdingokat, stb. Igazából teljesen mindegy a gép típusa, bár olyannal a legjobb, amellyel a valóságban is repülök és alaposan ismerem. A Diamond 42-esben Garmin 1000 van, ezzel csináltam a többmotoros képzést, de mivel nincs óránként 100ezrem arra, hogy szinten tartsam a dolgokat, leülök néha a számítógép elé nyomkodni kicsit a G1000-ret. Nem is a multiengine eljárások miatt, hanem egyáltalán a glass cockpit miatt. A típus ilyenkor végül is többé-kevésbé mindegy.
Teljesen ismeretlen típussal nem nagyon szoktam repülni, pl. B737-est, A320-ast kerülöm, mint a tüzet, mert egyszer majd szeretnék repülni valamelyikükkel, és úgy vagyok vele, hogy csak ártanék magamnak, ha rossz reflexeket alakítanék ki magamban azzal, ha itthon a saját szakállamra nekilátnék megtanulni ezeket a gépeket üzemeltetni. Hiszen egy ilyen játékban nyilván ugyanúgy el tudnék repülni velük A-ból B-be és ha nagyon ráfekszem a témára, több ezer oldalnyi infót betehetnék a fejembe ezekkel kapcsolatban, és talán, talán még jól is csinálnám, de mi van, ha nem? Ezeket eleve többpilótás üzemben repülik, már csak emiatt is eleve nem tudnám normálisan csinálni itthon egyedül. Repkedhetnék persze bármelyik virtuális légitársaságnál, de én ezt szánalmasnak érezném. Repülős magazinokat sem nagyon olvasok, max átfutom, ha véletlenül a kezembe kerül egy. Ezt az egészet csinálni jó, nem álmodozni róla. És ha nem csinálhatom, akkor nem teszem tönkre az életem azzal, hogy fanatikusan álmodozom róla, akkor csinálok mást. Van mit :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.04.02. 11:45:09

@NRG44: egyébként ha csak játszani, a (virtuális) repülés öröméért ülök le, akkor már inkább az Il-2 Sturmovik szimulátort/játékot nyomkodom, szerintem annak nagyon hasonlít a valóságra a működése és rendkívül szórakoztató, az adott típust nem is kell különösebben ismerni ahhoz, hogy marha jót repüljön vele az ember. Elég jól lehet vele reptechnikai dolgokat gyakorolni, nagyon látványos, nagyon szép, pedig nem éppen mai fejlesztés. Állítom, hogy aki abban százszor hibárlanul leszáll egymás után mindenféle konfigurációban és helyzetben, az a valóságban is megcsinálja rendesen.

gólhaj · http://kroki.blog.hu/ 2009.04.07. 22:50:51

ember, milyen gépeket vezetsz?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.04.08. 09:38:47

@gólhaj: A szokásos kicsiket: Cessnát, Pipert, Diamondot. A legkomolyabb a Diamond 42 Twin Star, ez ma talán a legkorszerűbb és legszebb kétmotoros general aviation gép. Keress rá a neten, érdemes, gyönyörű szerkezet.

Nagygépet is vezethetnék, de mivel tartós, jól fizető, normális körülményeket hosszabb távon garantáló munkára komoly légitársaságnál most sajnos esély sincs, felesleges pénz-/energia-/időpazarlás lenne. A nagygépek üzemeltetése típusjogosításhoz kötött, vagyis csak külön tanfolyam után vezetheti ezeket az ember. Ez még nem lenne gond, bár sok sok millióba kerül.. de a legfőbb gond az, hogy hiába "van meg a típus", ha ezeket légitársaságok üzemeltetik, és ahhoz, hogy kinevezett elsőtisztként alkalmazzanak, 3-500 óra ún. line training is szükséges (rendesen utasokkal útvonalon kell repülni ennyit az adott típussal) - ezt nincs élő ember, aki kifizesse.. mégis, van, mert a tetves légitársaságok sportot űznek abból, hogy elhúzzák az ilyen balfaszok előtt a mézesmadzagot, mint én, azt mondják, hogy xx millióért típust ÉS line traininget is megcsinálják, de munkát NEM adnak utána. Vagyis egyfajta rotációs rendszerben nemhogy ingyen dolgoznak nekik a pilóták, hanem még fizetnek is érte.. Aztán a 2-3-500 óra után ugyanott vannak, ahol a part szakad, munka nélkül, 10milliós nagyságrendű pénzt kvázi kidobva az ablakon..A nagygépes típust pedig nemcsak megszerezni kell, hanem fenn is kell tartani. Ehhez sokat és rendszeresen kell(ene) repülni. No meg ezzel az ember elkötelezi magát egy adott típus felé.. és mi van, ha másik típusra lenne munka? Akkor az egész cirkusz kezdődik előlről.. Már régen vége a régi szép időknek, amikor a légitársaságok kifizették "hűségszerződésért" cserébe az ilyen képzéseket... A dolog csak akkor éri meg, ha van aláírt szerződés (de a mai világban még ez sem jelent semmit), vagy ha időgyűjtésnek fogja fel az ember.. hiszen ezek a repült órák is ugyanúgy bekerülnek a logbookba.. De mindezzel együtt is ez a dolog szerntem teljesen aberrált, etikátlan és kontraproduktív. Szólj, ha tudsz jobbat :)

Többször mondtam már, hogy aki segít komoly, rendes, tisztességes, korrekt állást szerezni egy légitársaságnál, az megkapja a fizetésem felét egy fél éven át (ami nem kis pénz, ha tényleg komoly állásról van szó)..

gólhaj · http://kroki.blog.hu/ 2009.04.08. 10:48:32

@Bukowszky: gondolom a sok "kicsi" fapados betesz a nagy cégeknek, kvázi törtrészes költségeikkel, plussz a világgazdasági válság.
Sajnos nem tudok segíteni, nincs se rokon, se ismerős ezen a fronton.
Miért nem mész el vadászgépesnek? Szolgálhatnád a gonosz birodalmiakat. :)

szelephézag 2009.04.26. 13:32:04

Én most próbálgatom a 737-et (persze szigorúan FSX-ben), és nem bánom, ha egy kicsit sántítanak is majd a reflexek, úgysem kerülök a közelébe sem, soha. Nagyobb rész álom, a maradék virtuál.

"Teljesen más kérdés, hogy most nem sok eszközöm van a változtatáshoz, de abban biztos vagyok, hogy nem vagyok egyedül. " - nem, valóban nem vagy...

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.05.04. 09:33:34

A világon nagyon keveseknek van elég kitartásuk (és szerencséjük) hogy azzal foglalkozzanak, amit igazán szeretnek. A tágabb értelemben vett munkásosztály mindig is droidokból fog állni (köztük pl. én is:)
Ha ez megnyugtat, tuti, hogy az összes dr. ismerősöd odaadná az egyik karját és egy szabadon választott belső szervét, ha ők is ugyanígy élhetnének.

Bánegressy 2009.06.06. 17:47:03

De most ezt magyarázd azé' má meg, mer hülyegyerek vagyok. Segíccs! ! !
Há' a leksötétebb diktatúrába' is voltak pilóták! Miazhogynagyonis! Még vadászpilóták is. Én ismertem egy légifényképészt pl.akinek a névkártyáján a nevén kívül az volt, hogy SZEXOLÓGUS ÉS NEMIVIRTUÓZ.
Tök jó fej vót. Ingázott a ranglétrán föl-alá. Egyik héten örnagy, másikon százados. És még kurva sok nonkomformista jótakarót ismertem.
Aztán jött a fényes hajnal. Ja! Vagyhogy nem ez volt a legfényesebb?! Akkor az még tényleg hátra van:-)))))))))

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.06. 19:02:43

@dim: gratulálok a zöldkártyádhoz amcsiba.. szívesen odaadnám ezt a semmiresejó magyar pilótaszakszómat egy amerikai zöldkártyáért, az az igazság.

Bánegressy 2009.06.06. 20:10:16

Na emmá' azé' sokkal őszintébb volt.
Szép dolog a reményteli illúziók ábrándos dédelgetése, de sajnos
- idézlek : fel kell ismerni a pillanatot, amikor mindegy, mit mondunk.
Azé' kösz:-)

Kőbárány · http://kobarany.blogspot.com 2009.07.09. 09:08:13

Egyén számára nem rossz gondolat hogy lépjünk le egy mediterrán országba és oldják meg a magyarok problémáikat ahogy akarják. Persze sokan tesznek így, ami érthető. Annyi szebb hely van a világon az Alföldnél. De azért ne lépjen le minden számító polgár. Az sokba kerülne, valakinek meg kell erőltetni magát. Jól jönne egy XXI. századi NAGY IMRE!